Co zjeść na drugie śniadanie? 6 pomysłów na zdrowe przekąski

Co zjeść na drugie śniadanie? 6 pomysłów na zdrowe przekąski

Pierwsze śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Zadbajmy o jego jakość i o to, co dajemy na śniadanie swojemu organizmowi. To od niego zależy jak będziemy funkcjonować przez następnie kilkanaście godzin. Dziś jednak nie o pierwszym, ale o tym drugim, często lekceważonym, będzie mowa. W końcu mamy wrzesień, a więc wróciła szkoła, a dla niektórych praca i wkrótce studenci zaczynają swoje zajęcia. Czy to w szkole, czy w pracy, zjeść coś trzeba!

Dla mnie drugie śniadanie jest tak samo ważne, jak to pierwsze. Nie wyobrażam sobie bez niego dnia. Mimo że staram się jeść pożywne pierwsze śniadania, to nadchodzi taki moment, że pojawia się ten słynny „mały głód”. I to jest właśnie czas na drugie śniadanie. Jaką właściwie funkcję pełni ono w ciągu całego dnia? Jego zadaniem jest przede wszystkim podtrzymanie działania pierwszego śniadania, czyli musimy dodać organizmowi trochę energii, bo zaczął on już zużywać to, co dostał rano. To nie jest jeszcze moment na obfity obiad. Zdrowe i małe przekąski sprawdzą się idealnie na drugie śniadanie! A jeśli brakuje Wam pomysłów, na to, co przegryźć w ciągu dnia oraz na coś co bez problemu można zabrać za sobą w torbie i plecaku, to zapraszam do dalszej lektury.


Owoce i warzywa

Ponieważ owoce mają sporo cukrów, więc drugie śniadanie to bardzo dobra pora na ich zjedzenie. Organizm dostanie kopa energetycznego i do obiadu nie powinniśmy być głodni. A jakie owoce wybierać? Polecam przede wszystkim banany, są bardziej sycące i zaspokajają głód na dłużej. Bardzo dobrze sprawdzą się także jabłka, pomarańcze czy grejpfruty. Do tego możemy dodać warzywa, na przykład marchewki, selera naciowego lub paprykę. Dzięki temu dostarczymy jeszcze więcej witamin i jednocześnie niewiele kalorii. A taka przekąska w przygotowaniu jest błyskawiczna – kroimy to, co mamy, wkładamy do pojemniczków i zabieramy. Kilka minut i zdrowe drugie śniadanie gotowe.


Soki, koktajle i smoothie

To tak naprawdę inna forma zjedzenia owoców i warzyw. Soki są bardzo wygodne – wystarczy odkręcić butelkę i wypić. Jeśli więc jesteśmy w biegu i nie mamy czasu, żeby na chwilkę usiąść, to wypicie soku lub koktajlu jest rozwiązaniem idealnym. Koktajle i smoothie przygotowane na bazie kefiru, jogurtu czy mleka będą bardziej pożywne i sycące. I możemy je przygotować sami w domu z dowolnych składników. Potrzebny będzie jedynie blender. Natomiast soki powinniśmy wybierać dobrej jakości, czytajmy skład i wybierajmy te, które zawierają same owoce lub warzywa i nie mają dodatku cukru. Od czasu do czasu zróbmy sobie świeży sok w domu (o ile oczywiście mamy takie możliwości), który dostarczy nam więcej witamin niż ten kupiony.


Granola i musli

Granola to świetny dodatek do jogurtu lub twarożku. Przygotowana własnoręcznie z płatków owsianych, orzechów, miodu i suszonych owoców będzie najbardziej wartościowa. Nie będzie miała sztucznych dodatków, słodzików i dziwnych substancji, które z naturalnością nie mają nic wspólnego. Wystarczy w pojemniczku zabrać granolę i kiedy chcemy, wymieszać ją z jogurtem i zjeść. Może to być również mała przekąska do podgryzania w czasie pracy lub nauki. Dodajcie do niej różne orzechy i pestki oraz gorzką czekoladę, które będą cenną porcją białka, a dzięki węglowodanom i zdrowym tłuszczom, wspomogą pracę mózgu i pamięć. Będzie to dużo lepsze rozwiązanie niż słodkie draże, cukierki, czekoladki czy ciasteczka. TUTAJ znajdziecie przepis na szybką granolę z orzechami, a TUTAJ przepis na bananową granolę – mega chrupiącą i aromatyczną.


Kanapki

Ale nie takie zwykłe! Nie ograniczajmy się do dwóch kromek chleba i plasterka szynki pomiędzy nimi. Przecież kanapki można zjeść na wiele sposobów i z wieloma „wkładami”. Mamy do dyspozycji różne rodzaje pieczywa, a zamiast niego możemy wykorzystać także tortille (PRZEPIS), papier ryżowy, a nawet naleśniki (PRZEPIS)! Zamiast masła posmarujmy je np. hummusem lub pesto (PRZEPIS). Możemy biały lub żółty ser zastąpić mozzarellą, żeby nie było nudno. No i kto powiedział, że kanapki nie mogą być na słodko? I nie mam tu na myśli czekoladowych smarowideł (no chyba, że taki WEGAŃSKI KREM CZEKOLADOWY), ale słodki biały serek, banany, truskawki, miód, masło orzechowe itp. Jak widzicie, kanapka niejedno ma imię, trzeba tylko pokombinować.


Batoniki, babeczki, placuszki…

Ale takie zdrowe, bo na bazie płatków owsianych zbóż i kasz. Jest to bardzo fajna i szybka opcja na drugie śniadanie. Kluczem jest tu dobra jakość produktów. Jeśli kupujecie batoniki czy ciasteczka owsiane lub jaglane, to dokładnie czytajcie skład. To, że na opakowaniu narysowane są świeże owoce i orzechy jeszcze nie znaczy, że w tym produkcie je znajdziemy. Polecam przygotowanie takich BATONIKÓW samodzielnie w domu. Podobnie sprawy się mają z różnego rodzaju placuszkami a’la pankejki np. RYŻOWYCH lub OWSIANYCH lub muffinek JAGLANYCH i OWSIANYCH. Takie pomysły sprawdzą się zarówno do szkoły jak i do pracy, a za jednym razem można przygotować więcej porcji na kilka dni.


Biały twarożek

Dobry na słono, jak i na słodko. Komponuje się właściwie ze wszystkim bardzo dobrze. Twaróg to przez niektórych nieco zapomniany produkt, a szkoda, bo znajdziemy w nim wapń, witaminę D oraz witaminy z grupy B. Dodatkowo świetnie syci i dostarcza niezbędne białko. Zatem jest bardzo dobrym rozwiązaniem na drugie śniadanie. Możemy go łączyć z warzywami, owocami, pieczywem, owocami suszonymi, miodem, konfiturami czy granolą. Zwracajmy zawsze uwagę na skład, kiedy kupujemy twarożki, zwłaszcza takie do smarowania pieczywa czy twarożki typu grani. Niekiedy mogą zawierać sztuczne zagęszczacze i konserwanty. Ze swojej strony polecam twarożki klinek lub w kostce, najlepiej półtłuste. Możemy je pokroić na kawałki i tak zjeść lub rozgnieść widelcem razem z jogurtem naturalnym, uzyskując w ten sposób twarożek a’la grani lub kremowy do smarowania. Z dodatkiem szczypiorku i rzodkiewki smakują najlepiej. 


To jedynie kilka możliwości i pomysłów na drugie śniadanie. Może macie jakieś swoje sprawdzone sposoby i przekąski? Jeśli macie ochotę, to podzielcie się nimi w komentarzu lub napiszcie do mnie na kontakt@analizasmaku.pl


1 thought on “Co zjeść na drugie śniadanie? 6 pomysłów na zdrowe przekąski”

Dodaj komentarz