Granola

Granola

Chrupiąca, orzechowa, idealna do jogurtu na pierwsze lub drugie śniadanie. Po prostu granola, czyli alternatywa dla tych, którzy nie przepadają za owsianką lub musli w “zwykłej” postaci. Podpieczone płatki owsiane z orzechami, cynamonem i miodem tworzą aromatyczny i bogaty w smaku dodatek do mleka, jogurtu lub twarożku. Jej przygotowanie jest błyskawiczne, a smak o niebo lepszy od gotowych mieszanek ze sklepowych półek.

Składniki

  • szklanka płatków owsianych górskich
  • garść pestek dyni
  • garść pestek słonecznika
  • pół szklanki wiórków kokosowych 
  • garść ulubionych orzechów, posiekanych wcześniej
  • łyżeczka cynamonu
  • pół łyżeczki imbiru
  • 2 łyżki miodu
  • 200 ml herbaty lub soku (uwaga z sokiem, bo granola może wyjść bardzo słodka)
  • garść rodzynek

Przygotowanie

Piekarnik nagrzewamy do 160 stopni, a blachę wkładamy papierem do pieczenia.

Herbatę należy zaparzyć i lekko przestudzić. Pasuje tu właściwie każda, ja wybrałam owocową. Kiedy już nie jest bardzo gorąca, dodajemy do niej miód i mieszamy do rozpuszczenia.

W misce mieszamy wszystkie składniki poza rodzynkami. Następnie wlewamy herbatę, znowu mieszamy i rozkładamy równomiernie na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, którą wkładamy do piekarnika. Pieczemy około 20-30 minut, mieszając co jakiś czas, aby równomiernie się upiekła. Kiedy zauważymy, że się zrumieniła i jest chrupiąca, to wyłączamy piekarnik i pozostawiamy granolę to wystudzenia. Na koniec dosypujemy rodzynki, mieszamy wszystko razem i gotowe. 🙂 Granolę przechowujemy w szczelnym pojemniku lub słoiku.

Smacznego!

 


Dodaj komentarz