Lniane placuszki

Lniane placuszki

Wszelkiego rodzaju placki, placuszki i pankejki zawsze się sprawdzą. Nie ma znaczenia czy na pierwsze, czy drugie śniadanie, na deser, czy jako podwieczorek. Przepisy na puszyste i delikatne PANCAKES oraz na zdrowe, OWSIANE PANCAKES już były. A co dziś? Dziś zdrowe i sycące placuszki bezglutenowe, zrobione na mleku kokosowym i mące lnianej. Pięknie pachną kokosem, są delikatne i równie mięciutkie, co te klasyczne. U mnie ostatnio numer jeden na śniadanie!


Składniki

  • 2 jajka
  • 150 ml mleka kokosowego (można wymienić na inne, zwykłe lub roślinne)
  • 2 łyżki mąki lnianej
  • łyżka mąki migdałowej (lub kokosowej lub jeszcze jedna lnianej)
  • łyżeczka tapioki (w wersji „glutenowej” można zastąpić budyniem śmietankowym lub zwykłą skrobią ziemniaczaną)
  • 2 łyżki cukru / erytrytolu
  • szczypta soli
  • pół łyżeczki sody lub proszku do pieczenia
  • łyżeczka rozpuszczonego oleju kokosowego lub masła
  • opcjonalnie: cynamon, imbir, kardamon, pasta waniliowa
  • do podania: jogurt, gęsta śmietana, tarta czekolada, konfitura, owoce

Czas przygotowania
20 minut

Liczba porcji
około 10-12 placuszków (4 porcje)

Wartości odżywcze

100 gporcja (3 sztuki)
Kcal190,5161
B97,6
T15,413
W4,13,4
Obliczone na podstawie wykorzystanych składników, bez uwzględnienia dodatków

Przygotowanie

Do miski wsypujemy wszystkie sypkie składniki i dokładnie mieszamy. Mleko, olej i jajka miksujemy razem w osobnym pojemniku, a następnie wszystko przelewamy do suchych i razem mieszamy. Odstawiamy na 10 minut.

Patelnię delikatnie natłuszczamy olejem kokosowym lub masłem. Smażymy na średnim ogniu niewielki placuszki (1,5 łyżki stołowej na jedną sztukę) około minutę z jednej strony i pół minuty z drugiej.

Usmażone lniane placuszki przekładamy na talerz i podajemy tak, jak lubimy, z jogurtem, śmietaną, cukrem pudrem, konfiturami itp.

YFOOD - 100% WEGAŃSKO. 100% SMAKU.

Sprawdź również przepisy na PLACUSZKI RYŻOWE, PLACKI DYNIOWE, PLACKI BROKUŁOWE !


Smacznego!



Leave a Reply