Sałatka z cieciorką i kozim serem

Sałatka z cieciorką i kozim serem

Kto powiedział, że na obiad zawsze musi być mięso? W roślinach też znajdziemy cenne białko, które nas nasyci i dostarczy wielu składników mineralnych i witamin. Dlatego dziś główną rolę odgrywa ciecierzyca. Bardzo smaczna i wszechstronna. Możemy ją przygotować na setki sposobów. Taka sałatka, będzie bardzo dobrym pomysłem na posiłek do pracy. Dzięki dużej zawartości błonnika w cieciorce (oraz w innych roślinach strączkowych) będziemy dłużej syci. Kozi ser doda nieco wyrazistości i wzbogaci smak. Dodatkowo, wspomniany błonnik sprawi, że czas przeżuwania posiłku będzie dłuższy, czyli szybciej poczujemy, że się najedliśmy, a więc sałatka będzie także dobrym rozwiązaniem, gdy jesteśmy na diecie. Wystarczy dodać warzywa, np. upieczonego buraka, który świetnie komponuje się z kozim serem i smaczny lunch gotowy.

Składniki (na dwie porcje)

  • szklanka suchej ciecierzycy
  • szklanka zielonego groszku (może być mrożony)
  • jeden niezbyt duży burak lub połowa większego
  • 100 g koziego sera
  • garść rukoli lub roszponki
  • po jednej łyżce pestek słonecznika i dyni
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki oleju lnianego

Przygotowanie

Ciecierzycę wsypujemy do garnka i zalewamy wodą tak, aby poziom wody był o kilka centymetrów powyżej poziomu cieciorki. Odstawiamy na 2-3 godziny (a najlepiej na całą noc). Po namoczeniu, garnek stawiamy na gazie i zagotowujemy całość. Jeśli zauważymy, że wody znacznie ubyło (jej poziom spadł poniżej poziomu cieciorki), to uzupełniamy ją. Po zagotowaniu zmniejszamy gaz, dodajemy szczyptę soli i gotujemy tak przez około godzinę do miękkości.

W międzyczasie buraka smarujemy oliwą, zawijamy w folię aluminiową i pieczemy przez godzinę w 190 stopniach. Po upieczeniu i wystudzeniu obieramy go ze skóry oraz kroimy w niezbyt drobną kostkę. Groszek zielony gotujemy i odcedzamy. Pestki dyni i słonecznika prażymy na suchej patelni.

Do miski wsypujemy ugotowaną ciecierzycę, groszek, ziarna oraz buraka. Oprószamy solą, pieprzem oraz wlewamy olej i mieszamy. Dodajemy rukolę/roszponkę i znowu delikatnie mieszamy. Przekładamy na talerze lub wkładamy do pojemniczków. Na wierzch każdej porcji układamy kawałeczki koziego sera.

Smacznego!


Dodaj komentarz