Sałatka z pieczonych warzyw

Sałatka z pieczonych warzyw

Czasem warto improwizować w kuchni, bo może z tego wyjść coś fajnego. Ta sałatka jest efektem takiej improwizacji i tak oto z prostych składników, które akurat były lodówce powstał kolorowy, smaczny i lekki lunch lub kolacja. Będzie idealna jako odpoczynek po świątecznym objadaniu się.

Składniki (na dwie porcje)

  • jeden batat
  • papryka czerwona
  • średnia cukinia
  • garść pomidorów koktajlowych
  • rukola
  • garść grubo pokrojonej sałaty lodowej
  • 2 ząbki czosnku
  • oliwa
  • sól i pieprz
  • garść pestek dyni, słonecznika lub orzechów

Przygotowanie

Batata obieramy i kroimy w plastry o grubości około 1 cm. Z papryki wykrawamy środek, usuwamy pestki i białe błonki. Kroimy w większe kawałki. Cukinię kroimy podobnie jak batata – w plastry o grubości ok. 1 cm. Czosnek obieramy i ząbki przekrawamy na połówki.

Wszystkie warzywa wkładamy do naczynia do zapiekania i skrapiamy solidnie oliwą – około 3-4 łyżki. Oprószamy solą i pieprzem i dokładnie mieszamy, aby każdy kawałek obtoczył się w oliwie i przyprawach. Naczynie wkładamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni (termoobieg) na około 30-40 minut. Podczas pieczenia co jakiś czas mieszamy warzywa. Wyłączamy piekarnik kiedy papryka jest lekko przypieczona na brzegach i bataty są miękkie.

 

Pestki/orzechy prażymy na suchej patelni. Do miski wkładamy sałatę i dwie garście rukoli. Wykładamy na nie upieczone warzywa, pomidorki oraz pestki i delikatnie mieszamy wszystko, aby sałata pokryła się oliwą. Jemy od razu.

Jeśli chcemy sałatkę zabrać ze sobą do pracy/szkoły, to lepiej warzywa lekko przestudzić przed połączeniem z sałatą, a najlepiej jeśli zabierzemy sałatę i warzywa z pestkami w osobnym pojemniczkach i wymieszamy tuż przed jedzeniem. Wtedy sałata i rukola nie zwiędną i zachowają chrupkość.

Smacznego!


Dodaj komentarz